Білоцерковець Марина Анатоліївна

Марина БІЛОЦЕРКОВЕЦЬ у проєкті є координатором/ експертом/ консультантом/ дослідником/ викладачем.

Марина БІЛОЦЕРКОВЕЦЬ – викладач англійської, французької і німецької мов, кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри іноземних мов СНАУ. Дисертаційне дослідження було присвячене формуванню та інтенсифікації когнітивних здібностей студентів-майбутніх аграріїв у процесі вивчення ними гуманітарних дисциплін, зокрема іноземних мов.

Марина БІЛОЦЕРКОВЕЦЬ викладає дисципліни «Іноземна (англійська) мова» «Іноземна (англійська) мова за професійним спрямуванням», «Іноземна (німецька) мова за професійним спрямуванням» для студентів 1-4 курсів магістрантів, аспірантів усіх факультетів.

2019 року пройшла цикл навчальних сертифікованих тренінгів у Media Literacy Institute, що був започаткований з ініціативи Амбасади Сполучених Штатів Америки. Робота даної науково-дослідницької інституції є надзвичайно актуальною адже формує розуміння все більшого впливу ЗМІ на суспільство та його наслідків. Діяльність інструктора з медіаграмотності має на меті навчити студентів:

- використовувати медіа не просто для розваг, а для самовираження і творчості, захистити свій приватний інформаційний простір, зважаючи на свою безпеку й захищеність цифрових пристроїв;

- перевіряти факти, відрізняти факти від суджень, припущень, оцінювати інформацію швидко, виявляти маніпуляції та пропаганду;

- лояльно ставитися до розмаїття, інакшості, усвідомлювати, що на одну ситуацію може бути багато різних поглядів, жити без стереотипів і упереджень.

Ряд педагогічних досліджень, проведених Мариною БІЛОЦЕРКОВЕЦЬ, Тетяною ФОМЕНКО і Тетяною КЛОЧКОВОЮ у Сумському національному аграрному університеті у 2019-2022 роках, стали основою для публікацій у виданнях, що індексуються в міжнародних науково-метричних базах, у тому числі Scopus і Web of Science, зокрема у сфері:

- розвитку медіаграмотності і критичного мислення студентів у процесі вивчення іноземних мов під час карантину через COVID-19 (https://doi.org/10.26803/ijlter.20.2.14 ) ;

- подолання бар’єрів у міжкультурній комунікації: кейс із порівняння та інтерпретації сільськогосподарських ідіом англійською, українською та китайською мовами ( https://doi.org/10.36941/ajis-2020-0120 );

- проектів у соціальних медіа як засобу посилення міжкультурної комунікації за допомогою вивчення англійської мови (https://doi.org/10.34069/AI/2021.48.12.10 ).

Зазначені педагогічні дослідження і публікації стали підґрунтям для розробки і впровадження проєкту «Екстраполяція стратегій ЄС для розвитку медіа грамотності студентів у вищій освіті України» / “EU strategies extrapolation for boosting students’ media literacy in Ukrainian HE” № 101094334 — EUSELENA — ERASMUS-JMO-2022-HEI-TCH-RSCH.

Завдяки володінню не лише англійською, але й французькою і німецькою мовами Марина БІЛОЦЕРКОВЕЦЬ здійснює моніторинг інформаційного простору Європейського Союзу, є відповідальною разом з Юлією ЛУЩИК i Тетяною ФОМЕНКО за розробку і впровадження курсу «MAJOR EU PRACTICES ON MEDIA LITERACY FOR BOOSTING STUDENTS’ CRITICAL THINKING IN THE FRAME OF THE TARGET LANGUAGE LEARNING», курсу тренінгів «Diversity representation: overcoming stereotypes». Маючи досвід виконання обов’язків запрошеного рецензента англомовного наукового журналу «International Journal of Learning, Teaching and Educational Research» Марина БІЛОЦЕРКОВЕЦЬ на належному рівні володіє теоретико-методичним інструментарієм, компетенціями для аналізу, оцінки медіа контенту і ведення інформаційних сторінок проєкту у соціальних мережах.